Klik Lagi.!!!

Saturday, March 26, 2011

~Pengajaran buat aku dan rakan-rakan (penceroboh depan rumah)....terima kaseh hero-hero~

Assalamualaikum.

aku rasa entri kali ni panjang kot..sebab nak cerita macam-macam dalam nih..haraplah, bagi sesiapa yang ingin tahu..tanamkan perasaan rajin membaca yerk.!!..

kisahnyer macam ni....

SEMALAM kan aku dah bagitahu yang aku nak keluar dengan hero-hero plak kan..so, kisah hari ini banyaknyer dengan mereka la.. hero-hero ni BUKANLAH boyfriend kami, tak pon bukanlah boyfriend aku, tapi mereka cuma classmate aku jugak...cuma kami sama-sama pergi TESCO membeli belah untuk barang-barang rumah (ooo macam dah berumah tangga plak)..heheheheh

sampai je tesco, cari makan dulu
sebabnya, kami x lunch lagi
lapor!!

testing testing....
kat food court
makan nasi ayam berempah rm5.50


ni on the way nak ke pasaraya
oooooooo
shopping
ya be da beduuuuuu



macam-macamla hero-hero ni membeli
kami gegurl ni, beli barang sendiri-sendiri je
tapi boboy ni..beli barang...
perghhh..!!!!!! memang orang rajin masak arhh.!
T__T malunyer sebagai perempuan


yang aku nampak
LABU

PEAHLABU



dalam duk tunggu hero-hero membeli belah barang-barang dapur sume
adala, sorang sahabat ni, tengok ikan kat situ macam tak pernah jumper tuh
yela, dalam tesco kan ada ikan hidup yang dalam akuarium tuh
die tengok...tak berkelip....

tengokla gambar2 die yang sempat aku ambil






ok daaaaa taraaaa..
habis sudaaaaaaa
ni la barang-barang yang kami sempat beli
hehehehe



dah habis pusing-pusing tesco, pergi plak star parade
jalan-jalan sini, cuci mata kat sini

weyhhh..!!!
ade SALE kot....
sila la beli TV LCD yang bape inchi tu kat sini, murah giler...peti ais besaqq giler, barang@baju kanak-kanak tengah sale tengah-tengah mall tu weyh...jom weyh membeli.....barang yang lain pon ada sale jugakk..p la perabis duit nuh..!! aku prabis daahhhh =P

ni dah penat sangat tunggu hero-hero beli

haaaaa...ni ha sale yang aku cakap tadi tuh....
pakat mai sini...jangan p jom heboh..
hahahaahah


model-model gulatis

aku tak taw nak cakap per
sebab mereka sangat sporting
semua terlibat

aku suka mereka-mereka nih, sangat-sangat sporting...ada kerusi, ada barang..semua jadi..tambah-tambah ada kamera..semua jadi punyer...GENG apa aku tak taw..hissssshhhhh..!!!!!

ok...habis sudaaaaaaaaaaa
jalan-jalan

ni hanya MUKADIMAH CERITA sahaja...yang cerita UTAMA akan dihuraikan bawah ni, sila la baca yer...


ok..dalam pukul 11 malam macam tuh..sampaila kat taman kami tinggal nih...dah hantar semua barang-barang kat rumah hero-hero tuh..aku pon segera la drive balik...aku dengan ummi, naik kereta aku..alin ngan mardhiah naik kereta alin...aku gerak dulu, alin ikot belakang...

SAMPAI SAHAJA DI HADAPAN RUMAH..!!!....siapa orang depan rumah.?.macam mana boleh masuk rumah.? sedangkan pintu pagar berkunci...(monolog aku sendirian)...ummi plak dalam keadaan mamai, "jannah, ayu dah balik ke?"..aku dengan tegasnya menjawab.."ummi, ayu kan balik.!"...aku dengan berani nya, cuba untuk memblok laluan di hadapan rumah..

aku membuka tingkap kereta, aku menegor si dia..."weyh.!! wat pe kat rumah aku nih bodoh..???..dia menjawab..."saya nak jumpa dengan En. Razak..dia kata rumah dia dua dari kiri nih"....aku jawab balik, "En Razak mana plak ko nak cari nih???..aku yang duduk sini...."..aku tanya lagi.."ko buat ape kat sini haaa.??"...dia jawab lagi "saya nak jumpa ngan en razak la, saya bagi salam banyak kali tadi, tapi tak ada orang jawab pon."...oiihhhh orang bodoh...ko dah nampak rumah aku gelap gelita, yang ko masuk duk depan rumah aku dan BAGI SALAM tu memangla TAK ADA orang nak jawab bodoh"...sakit hati aku....pastu dia jawab.."tak ape la macam tuh, saya tanya kawan-kawan saya la"...lepas tuh, die blah macam tu jer..aku geram betol tak dapat nak blok die betol-betol..kalu dak, tak boleh keluar tuh..lepas tuh, aku tengok ar nombor plat die...PJH 8968...ingat.!! motor LC yamaha warna merah.!

aku ni, garang-garang aku..berani-berani aku...ketaqqqq gak lutut time tuh...bayangkan..punye la nak sembang dengan dia..aku tutup enjin dalam gear tuh, cube kalu aku start balik..memang meloncat habis...

sambung balik..aku suruh alin dan mardhiah keluar kereta...aku cakap, weyhh, apa nak buat nih..orang masuk dalam kawasan rumah kita...yang si alin dan mardhiah ni, BLUR giler..ilek je mereka...diorang tanya aku macam-macam plak...mereka ni siap pikir positif lagi...yela kot-kot orang tuh kawan aku..sebabnya mereka tengok aku, macam aku sembang dengan member sekolah jer...hehe

aku ni gabra habis, soh la kol hero-hero ni cepat-cepat..suruh datang rumah...dalam masa diorang nak datang rumah tu, aku suruh la, alin, umi, mardhiah cek pintu grill n pintu rumah..ok tak..?...korang taw apa jadi..????? uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa memang aku ketaq lutut la....pintu gril TAK BERKUNCI, sedangkan pintu memang kunci tadi..ya Allah.!! aku takot gilaaaaaa...cuba tengok pintu papan plak, kunci ke tak weyh.....fuhh..!!! lega..kunci.!...dengan keberanian mardhiah ni, dia pon amik kunci n bukak pintu papan..dia bukak dan benda pertama dia tengok ialah LAPTOP.!!! alhamdulillah semua selamat....maknanya, orang tadi tak sempat masuk rumah...kami sampai tepat pada waktu.! ALHAMDULILLAH....

lepas tu, semua hero-hero sampai dengan kain pelekatnyer...kelam kabut mereka tengok muka garang aku ni cuak habis...dengan alin ngan ummi meronta-ronta ketakutan...dan mardhiah cool habis...huhu..
pak cik depan rumah jerit..!! ADIK, ADIK.!! kenapa adik...kami pon cerita semua yang berlaku..

then, aku dan sahabat-sahabat pergi BALAI POLIS buat report..!!!....first time masuk balai buat report...macam-macam kami cerita..sebelum ni pon ada dah orang tunggu depan rumah, tapi tak la masuk rumah macam orang bodoh semalam tuh.! pergi balai, tengokla gambar pesalah-pesalah kat board diorang...aku nampak seorang muka seakan-akan...ergghhh sakit hati aku...cek no plat die..rupa-rupanya no plat palsu beb..!!! sakit hati aku.!

AKU GERAM SEBAB APA LA AKU TAK HONNNNN KERETA...uuurrggghhhhhh!!!!


semua dah selamat, nasib barang tak hilang...cuma lepas ni kami kene tingkatkan kadar keselamatan rumah kami...setiap benda kene berantai, berkunci.!!

pesanan untuk rakan-rakan yang baca cerita ni, korang hati-hatila duduk kat rumah sewa...kalau boleh kunci tiap masa rumah korang tuh...kalu pagar rumah, jangan takat kunci mangga, letak sekali kunci berantai macam kunci basikal tuh, kunci kunci kunci.!! berbaik-baik dengan jiran tetangga..senang kalau ada susah payah..

kalau ada apa-apa masalah sila hubungi
GERAKAN KUBANG PASU (bagi sesiapa yang duduk di kawasan jitra)
04-9176999

tak pon sertai RAKAN COP




ni la hero-hero yang selalu membantu kami tak kira senang atau susah
senang susah kami bersama
terima kasih sahabat.. =)

sekian terima kasih.

kalau suka tekan LIKE

2 comments:

bunga said...

kadang2 kita xterpk tuk hon..bila keadaan kelam kabut ni..

.::Nuruljannah::. said...

betol tu bunga...memang tak terfikir pon nak hon...org tu dah pergi, bru nak tpikir...

Nuffnang